Amphenol-ASIP

Az Amphenol egy nagy múltra visszatekintő,1932-ben alapított, mára globális vállalattá nőtt amerikai székhelyű cég. Számos piacon jelen vannak, termékeik körébe beleértendők, mobiltelefonok, az adatkommunikációs és információfeldolgozó rendszerek; repülőgépipari és katonai elektronikai; valamint az autóipari, a vasúti- és egyéb közlekedési eszközökbe beépülő alkatrészek. Az Amphenol Sincere Industrial Product Ltd., azaz Amphenol-ASIP a cég magyarországi székhelyű leányvállalata.

A megbízás célja

A projekt célja, hogy a cég egyéb leányvállalataihoz hasonlóan, egy az üzemet bemutató weboldal létrehozása, majd annak üzemeltetése, karbantartása. Továbbá egy CRM rendszer beépítése a meghirdetett állásajánlatokra jelentkezők menedzseléséhez is kérés volt.

A munka menete

Egy ilyen giga vállalat esetében a munka pikantériáját az jelenti leginkább, hogy nem egy ember elképzeléseit kell megvalósítani, hanem egy főnökség, vagy akár több vállalat közös igényeinek kell megfelelni. Elengedhetetlen a jó kommunikáció és a megfelelő kapcsolattartás, folyamatos egyeztetés. A munkafolyamat alatt számos módisításon esett át az oldal mire elérte végső formáját mint design, mint tartalom szempontjából.

Az oldal 2 nyelven érhető el, a céggel kapcsolatos híreket is nyomon lehet követni, illetve a nyílt állásajánlatokra is lehet rajta jelentkezni. A beépített CRM rendszernek köszönhetően pedig a vállalat HR menedzsmentje helyben tudja kategorizálni és kezelni a munkavállalókat.

TOPP CARS

A Topp Cars egy Rally autók építésével, és azok bérbe adásával foglalkozó szerviz.

A megbízás célja

A szerviznek szüksége volt egy felületre, ahol ügyfeleik és követőik nyomon tudják követni egy „live” naptár keretében, hogy milyen versenyeken vesznek részt, és a versenyekről pontos információkat tudjanak találni. Az általuk versenyzők számára bérbe adott autók, illetve magának a vállalkozásnak a bemutatására is szükség volt, továbbá postokat, galériákat, élménybeszámolókat és videókat is meg szerettek volna osztani az elmúlt eseményekről.

A munka menete

A társaságnak már rendelkezésre állt egy régebbi weboldal, melynek desing-ja és működése sem felelt meg, ugyan is dinamikus tartalom kezelésre nem volt lehetőségük. Az első munkahét tehát azzal telt, hogy a meglévő adatbázist lementettük, és átnéztük, hogy mi az ami felhasználható az új oldal létrehozásában.

Kissé fordított módon, az oldal design-jának kialakításával kezdtük a weblap programozását. Ennek az volt az oka, hogy a társaságnak konkrét elképzelései voltak a megjelenést illetően, ellenben pontos tartalommal még hetekig nem tudtak szolgálni. Így mire megérkeztek az anyagok, azt már csak egy, már kész weboldalra fel kellett tölteni, és készen volt.

Mivel CMS rendszernek a megrendelő a WordPress motort választotta, a postok és élménybeszámolók közzététele alapból lehetséges volt. Így ami a grafikus anyagok elkészítésén kívül még munka volt a tartalmak érkezéséig, az az esemény naptár (versenynaptár) implementálása, a közösségi oldalak összekapcsolása, és a galéria elkészítése.

Az oldal elkészültekor a főoldalon két oldali sidebar volt. Bal oldalon a társasághoz köthető események listája illetve elért eredményeik listázódtak, jobb oldalon pedig a közelgő versenyek, illetve azok dátumai pörögtek időrendben. Ehhez tartozott egy naptár is, melyen a versenyek dátumai automatikusan megjelölésre kerültek, és egy kattintás után részletes leírás is elérhető volt. A főoldal tartalmi részét pedig egy „slider/lightbox” töltötte ki, melyen a kiemelt események, képek, és a társaság cikkei listázódtak. Ezek mind egyszerre jelentek meg egy képernyőn, tehát kifejezetten kreatív megoldásra volt szükség ahhoz, hogy ne legyen zavaró a sok információ egyszerre úgy, hogy közben mobilokon is megfelelően jelenjen meg az oldal.

Georgian Wine Society

A „Georgian Wine Society”, azaz a georgianwinesociety.co.uk egy a Central & Eastern European Wines Ltd. angliai cég által termelt és forgalmazott borok bemutatására és azok értékesítésére létrehozott weboldal.

A megbízás célja

A projekt célja elsődlegesen a termelő már meglévő, de hibásan működő weboldalának javítása volt. A megbízás hamar kibővült először egy új webshop motor létrehozására, majd a komplett weboldal és annak design-jának felújítására/cseréjére.

A munka menete

Az eredeti oldalon a gondot az „Add to cart”, azaz a „Kosárba rakom” gomb meghibásodása jelentette. A problémát az akkori szerver hibás „permissions” beállítása okozta, egy létfontosságú könyvtáron. Továbbá a kód php 5.6-ban íródott, és egyes funkciói, a kód egyes töredékei már nem voltak támogatottak sem az időközben megújult szerveren, sem a legnagyobb böngészők által. Ezen kívül a design jelentősen divatja múlt, így habár a hiba végül kompromisszum nélkül elhárítható volt, a tulajdonos végül úgy döntött, ideje modernizálni.

A megrendelő kérésére ennél a munkánknál is WordPress-ben dolgoztunk ismét, Woocommerce plugin segítségével. Ezáltal a plugin minimális módosítása mellett az előző oldal adatbázisa remekül és gyorsan átültethető volt. A design kialakításakor az elsődleges szempontként a letisztultság, a modern megjelenés dominált.

Habár a projekt hónapokig húzódott, ez jobbára a hosszas egyeztetéseknek voltak betudhatók. A Georgian Wine Society értékesítő oldala gond nélkül elkészült. A kész weboldal beüzemelése előtt azonban egy dolog hátra volt, és némi tanulság okán szeretném is megosztani ezt a következő „lábjegyzetben”.

Read more „Georgian Wine Society”

Kedvenc Könyvklub

A kedvenckonyvklub.hu a Déldunántúli Faluellátó cég termékbemutató oldala.

A project célja, a cég által értékesített termékeket bemutató weboldalának létrehozása volt, mely a későbbiekben egyszerűen átalakítható egy működő webáruházzá.

Az oldal mobil barát, gyorsan és reszponzívan reagál. A backend WordPress alapú, a webáruház pedig Woocommerce plugin-t használ, a későbbi webáruház funkciók biztosításához. A rendszer 50.000 terméket is képes kezelni, akár 1000 különböző kategóriába sorolva.

A design kialakításakor az elsődleges szempont a gyerekbarát megjelenés, illetve a termékközpontúság volt. Így a hátteret maguk a termékek teszik ki, a megjelenés többi részét pedig a cég által forgalmazott mesekönyvekben szereplő karakterek képzik.

Mivel az oldal WordPress alapon nyugszik, a megbízás két hét alatt megvalósulhatott. Az első héten az adatbázis felépítéséhez szükséges termékek digitalizálása, az azt követő időszakban pedig a design kialakítása történt.

Vehicle Market Malta

A project célja egy Máltai autó értékesítő, illetve használt jármű hirdető rendszer létrehozása volt. Az oldalba beépített funkciók között volt profil létrehozására lehetőség online inventory management-tel a hirdetések kezeléséhez, feladásához, illetve a profilhoz tartozó különböző, többnyire fizetős tagsági szintekkel. Így a rendszer meg tudta különböztetni a céges, illetve személyi felhasználókat, ezzel különböző szolgáltatást nyújtva nekik.

Az adatbázis közel 800 nemzetközi autó márkát, 1400 motorbicikli márkát és több mint 2300 különböző hajó márkát illetve típust különböztetett meg. Továbbá lehetősége volt az egyes szervizeknek a hirdetésre, melyek közt a felhasználók egy okos kereső segítségével böngészhettek, hely adatok alapján akár út közben is. A project 3 és fél hónapig tartott.

Habár a megbízás határidőn belül megvalósult, sajnos az oldalt sosem élesítették be.